Powered By Blogger

duminică, 12 iunie 2011

Mozzarella sau Burrata ?


Ce va place mai mult Mozarella,sau Burrata ?
Se stie ca ambele sunt bune proaspete.Daca se poate ,mancate in batatura  producatorului.
Mozzarella  di bufala,e preferata mea.Adica mozzarella din lapte de bivolita.
Burrata e originara din Puglia si  recunosc ca nu am mancat.Dar trebuie sa fie fantastica.Si cum ar  putea sa fie altfel o branza moale din care sa tasneasca smantana .Iar zerul cu gust dulce -acrisor sa te intepe pe limba  ?
Mozzarella proaspata  gasim . In saramura si vidata ,dar  Burrata sub nici o forma.
Asa ca hai sa ne amagim cu reteta asta fantastica.O Burrata improvizata .Poate ca aceasta improvizatie le va parea conneseurilor o blasfemie,dar imaginatia e libera sa zburde.

Avem nevoie de :

bulgari de mozzarella
smantana grasa
coaja si suc de lamaie
sare
cimbru
rodie
ulei de masline EVO

Taiem rodia in doua.Cand lucrati cu rodia,faceti acest lucru deasupra unui castron si daca se poate in chiuveta.Nu de alta,dar altfel s-ar putea sa stropiti cu sucul pe pereti si sigur nu vreti sa redecorati.
Batem pe spate fiecare jumatate de rodie cu o ligura de lemn,deasupra unui castron ,sa elibereze samburii.Cei mai incapatanati se scot cu atentie cu o lingurita.
Separat facem un sos din smantana ,sare si putina zeama de lamaie.
Taiem bulgarii de mozzarella in doua,dar numai partial.
Punem in despicatura : Sosul de smantana,coaja de lamaie,frunze de cimbru,bobite de rodie .Si bineinteles stropim totul cu EVO.
Mmmmmmm !!!





Si cum am putea sa simtim atmosfera Puglieza ? 
Un cantec vesel sa ascultam :

  Ta Travudia.....




"Ta Travudia" :



Akapi-mu isa' kkeccia ce arte e' mmali,
Me ta travudia-mu in exo azzunnimena.
Arte pu ftàsane usì massari,
Tin isbajèzzane t'e' ppenzèo makata,
Ma I diki-tto isteki preparata,
T'ora ivò tarasso ce pao 's to Rria
Na toriso probbia pos ti kkundannèi;
An en ghiusto na xaso ti ffatìa,
Ce addho tutto kkalò na tin godèl.
Ce a' tti' ssiro, I xèra-mu e' nna kài,
Olus o mavros diàvalo n'us piài,
Ivò kameno ipào, ma e' nna metriso
Ola ta loja pu lèune azze mena.
O àstremma e' nna pesi a'tto' Pparadiso;
Olu n'us kapso iss'ena.
Tòa itorune posso varì sti xera,
Pu iso kòkkalo ipetti olos ajera.



Nu cunosc traducerea.Poate ne ajuta cineva din Puglia . :)

Sa fiti iubiti !

12 comentarii:

Dulcegarii culinare spunea...

Amandoua sunt the best !! bun bun !

pansy spunea...

nu stiu cum o fi burrata puglieza,dar a ta arata tare apetisant

Andreea spunea...

Delicios! Buratta n-am mancat nici eu, mozzarella de bivol are gustu diferit (uneori mult diferit) in functie de producator, prefer sa-mi amintesc suprizele placute :)

wine and knives spunea...

buratta are in mai multe locuri in bucuresti. cea mai buna e insa la www.salsamenteria.ro

smantana din mijloc e dulce si gustoasa si branza f moale dar nici vorba de gust acrisor :)

Liana10 spunea...

Indiferent ce e, pentru mine e branza si-mi place de mor aia de bivolita. Ce-ai facut tu aici, e nemaipomenit, n-am incercat niciodata asa ceva, dar sigur as gusta. puup

Lia spunea...

Pansy,

A mea e doar o imitatie.Dar imitatiile uneori intrec originalul,cel putin vizual . :)

Lia spunea...

Winisor,

de ce rasucesti tu cutitul in rana ? :)
Imi aduci aminte iar ca specialitatile se gasesc doar in Bucuresti .
Dar eu decat sa fac 600 de km pana la voi,mai bine dau o fuga "la sursa" . :)

Lia spunea...

Liana,

Fac si eu ce ma lasa mijloacele .:)

wine and knives spunea...

eee, n-ar fi rau sa dai o fuga pana la trieste :p

Lia spunea...

Cutitas,

Sa stii ca ma cam bate gandul.
La toamna s-ar putea sa-l pun in practica . :)

Anonim spunea...

buna seara. Buratta veti gasi in Romania. O producem in Bucuresti la fabrica Domus Mozzarella.
Responsabil vanzari: Alex Popa 0726.156.661
Producem deasemenea bocconcini, cilliegine, ricotta, provolette, si alte bunatati.

Lia spunea...

Domnule Alex Popa,Daca as fi un Supermaket,v-as trimite comanda chiar azi .
Deocamdata insa trebuie sa ma multumesc cu ce gasesc in coltul meu de tara .
Poate , va vor contacta cei care citesc blogul meu .
Eu va doresc o zi placuta si vanzari fara numar . :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts with Thumbnails